I dette inspirationsmateriale kan du tilgå fire online-moduler til arbejdet med mundtlig evaluering baseret på den nyeste faglige praksis i sprogtestning og vurdering samt den tilhørende vejledning til brug af modulerne.
Modulerne blev udviklet som en del af projektet Læreres literacitet i sprogtestning og evaluering (LiSE), der blev ledet af Slobodanka Dimova fra Center for Internationalisering og Parallelsproglighed ved Københavns Universitet med deltagelse af fagpersoner og lærere fra Københavns Professionshøjskole, KU, Lunds Universitet, Derdiedas.dk, Egedal Gymnasium og HF, Fællesskolen Favrdal-Fjelstrup, Holstebro Gymnasium og HF, Rosengårdskolen, Roskilde Handelsskole, Skt. Petri Skole, Stenhus Kostskole, Svendborg Gymnasium og Vedbæk Skole.
Inspirationsmaterialet er særligt målrettet undervisere i sprogfagene engelsk, tysk og fransk på grundskole- og gymnasialt niveau. Undervejs i materialet linkes der direkte til skabeloner, eksempler, lydfiler og dokumenter, som alle er tilgængelige på projektets hjemmeside på cip.ku.dk. Flere af filerne er målrettet de forskellige sprog og undervisningsniveauer. LiSE-projektet kan også tilgås via linket ovenfor.