Dette projekt handler om CLIL – Content and Language Integrated Learning – og har haft til formål at udvikle og afprøve CLIL-undervisning i tre forskellige gymnasier samt at skabe dialog med andre lærere end de deltagende for at brede erfaringer og resultater ud.
Publikationen sammenfatter projektets dokumentationsrapport med fokus på de vigtigste erfaringer og med angivelse af, hvordan den bedste CLIL-forløbstype kan opbygges med tilpasning til den lokale kontekst. De forløb og materialer, der er blevet udviklet i projektet, er tilgængelige i dokumentationsrapporten, som også indeholder yderligere eksempler, og som kan læses, hvis man ønsker en uddybning af den viden og de erfaringer, der er skabt i projektet. Rapporten kan tilgås her på siden under Tilknyttet materiale.
Projektet var støttet af NCFF, RUC og Institut Français og ledet af Heidi Bojsen, lektor på RUC, i samarbejde med Iben Schneider, forperson for fransklærerforeningen. De tre deltagende gymnasier var Espergærde Gymnasium, Gefion Gymnasium og Tornbjerg Gymnasium.